.......راهدار مهندسی راه و ساختمان.........وبلاگ تخصصی راهدار..


اطلاعیه 

با سلام به اطلاع کلیه دوستان مهندس و همکاران گرامی میرساند از این پس کلیه مطالب روز راهسازی ،‌ راهداری و نقشه برداری در سایت تخصصی راهدار به آدرس ذیل ارائه میگردد.  با تشکر 

 

سایت تخصصی راهدار

www.rahdar44.ir

  •  #راهدار
  •  #راهداری
  •  #راهسازی
  •  Rahdar44_ir#




تاریخ: پنج شنبه 15 اسفند 1396برچسب:,
ارسال توسط rahpardaz

      ________________________________________

                                                                                             Color Guard Road

                                                                 Color Guard Road

 

   >> ايستگاه‌هاي پرچمداري و علايم ”ايست / آهسته“

در صورتي‌ كه قبل از شروع محوطة كاري از علايم پيش‌آگاهي به ‌شرحي كه در فصول قبل اشاره گرديد استفاده نشده باشد، ايستگاه‌هاي پرچمداري و علايم ”ايست / آهسته“ بايد در فاصله 60 تا90 متري قبل از شروع محوطة كاري استقرار يابند تا رانندگان قبل از رسيدن به محوطة كاري زمان كافي براي كاهش سرعت و تطبيق با شرايط محيطي را داشته باشند. اين فاصله به سرعت وسايل نقليه در نزديك شدن به محل و شرايط ‌فيزيكي موجود بستگي دارد. در هر صورت ايستگاه بايد حداقل از فاصله 100 متري براي ترافيك عبوري تحت كنترل قابل رؤيت باشد. چنان‌چه در منطقة كاري و به ‌دليل وجود موانع طبيعي و يا قوسها و يا شيبهاي تند، فاصلة ديد كمتر از 100 متر باشد، مي‌بايد با افزايش فاصله ايستگاه از محوطه كاري، حداقل فاصله ديد 100 متر را براي ترافيك عبوري كه به محوطه‌كاري نزديك مي‌شود، تأمين نمود.
پرچمدار (متصدي علامت ايست / آهسته) بايد در شانة مجاور به ترافيك تحت كنترل و يا در خطي كه راهبند قرار داده شده بايستد، در موانع ”نقطه‌اي“ ممكن است لازم باشد در شانة‌ مخالف خط راهبند مستقر شود. همچنين نبايد تحت هيچ شرايطي در خطي بايستد كه ترافيك از آن عبور مي‌كند. پرچمدار ”متصدي علامت“ ”ايست / آهسته“ مي‌بايست به صورت واضح توسط رانندگان تمامي جهت مجاز حركت، قابل رؤيت باشد، به ‌همين جهت متصدي مربوط بايد به تنهايي بايستد و از تجمع كارگران در اطراف ايستگاه جلوگيري شود.
ايستگاه پرچمداري و علامت ”ايست / آهسته“ در ساعات شب، بايد از نور و ديد كافي برخوردار باشد.
همچنين علايم و پرچمهاي مورد استفاده در شب و مواقعي ‌كه محدوديت ديد وجود دارد، مي‌بايد منعكس كننده نور باشند.



>> نحوه علامت دادن با پرچم


1- براي توقف ترافيك، پرچمدار بايد در حالتي كه رو به ترافيك ايستاده است، ميلة پرچم را در امتداد شانة خود به ‌صورت افقي نگه دارد به نحوي كه تمام سطح پرچم از زير ميله آويزان و قابل رؤيت باشد و نيز براي تأكيد بيشتر دست آزاد خود را بلند نموده و كف دست را به ‌طرف وسايل ‌نقليه مقابل كه قصد توقف آنها را دارد، نگهدارد (شكل صفحه 87).
2- براي كاهش سرعت يا اعلام ‌هشدار به وسايل ‌نقليه، پرچمدار بايد در حالتي كه رو به ترافيك ايستاده است، پرچم را به آرامي حركت دهد.
در اين حالت، پرچمدار (بدون اينكه دست و بازوي خود را از حالت افقي بالاتر ببرد) پرچم را از سطح شانه مستقيم رو به پايين حركت دهد.
3- براي شروع به ‌حركت ‌و عبور وسايل‌ نقليه، پرچمدار بايد در حالتي كه روبه‌روي ترافيك ايستاده است و پرچم را پايين گرفته، با دست ديگر به ترافيك دستور حركت بدهد. همان‌گونه كه در شكل مربوط مراحل مختلف پرچمداري نشان داده شده است.
چنانچه عمليات اجرايي در هنگام شب صورت گيرد، بايد به منظور تأمين ايمني لازم، ضمن هماهنگي با ناظر مربوط محوطة كاري را به سيستم روشنايي مناسب براي تأمين ديد مجهز نمود.
- پرچم مورد استفاده بايد به رنگ قرمز و ابعاد حداقل (70×70 سانتيمتر) تهيه شده و به ميله‌اي به ‌طول 90 سانتيمتر متصل شود. لبه آزاد پرچم مي‌بايست به‌صورتي باشد كه در صورت وزش باد، پرچم به‌حالت عمودي قرار گيرد.


>>
 نحوه استفاده از تابلوي ”ايست / آهسته“

همان‌گونه كه قبلاً نيز اشاره شد، علايم ”ايست / آهسته“ براي كنترل موقت ترافيك حين عبور از محل عمليات اجرايي (راهداري - راهسازي و ...) مورد استفاده قرار مي‌گيرند، به استناد مفاد آيين‌نامه ايمني راه‌ها، تنها يك اندازه 900 ميليمتر براي قطر اين دو علامت لازم است. علايم مذكور ممكن است هر دو بر روي يك پايه سوار شوند كه بتوان به راحتي آن را چرخاند و يا ممكن است از يك نوع مصالح سبك ساخته شده و روي پايه‌اي نصب شود كه به وسيله دست نگهداري شده و بچرخد.
تمام مشخصاتي كه براي پرچمدار ذكر گرديده (در خصوص توانايي‌هاي جسمي و آموزش لازم و لباس كار مناسب كه از قابليت ديد بالايي برخوردار باشد) در مورد متصدي تابلوي دستي ”‌ايست / آهسته“ گردان صدق مي‌كند و بايد رعايت گردد.
نحوه علامت دادن با تابلوي ”ايست / آهسته“ گردان شبيه علامت دادن با پرچم مي‌باشد (همان‌گونه كه در شكل (4-1) نشان داده شده است)، با اين تفاوت كه براي متوقف كردن وسايل‌نقليه بايد تابلوي ”ايست“ را مقابل ترافيك گرفته و دست ديگر خود را همان‌گونه كه در روش پرچمداري اشاره شد براي تأكيد بيشتر بالا آورده، كف دست را به ‌سمت ترافيك بگيرد.
براي حالت حركت بايد تابلوي”آهسته“ را مقابل ترافيك گرفته و با دست ديگر دستور حركت بدهد.
براي حالت هشدار نيز تابلوي ”آهسته“ را مقابل ترافيك گرفته و دست ديگر را (كه به ‌حالت افتاده است) حركت نمي‌دهد.


 

 منبع : نشریه 267 - جلد سوم




ارسال توسط rahpardaz

GPS


 

show elevation porfile                           GoogleEarth


Google Earth

 

با سلام خدمت مهندسین و دوستان گرامی ............

گفتیم مطلبی جدید............... و راهکاری جالب رو برای نمایش حدود پروفیل طولی و یا درصد شیب برای شما دوستان به صورت تصویری به نمایش بزاریم .................البته بسیاری از دوستان شاید این مطلب رو تو دانسته هاشون داشته باشن .............................اما باز هم ارائه این طور مسائل خالی از لطف نیست.

تا حالا شاید براتون پیش اومده باشه که بخوایم بدون اینکه منطقه ای رو برداشت کنین ................................. یک حساب سر انگشتی از منطقه داشته باشین ................خوب راحترین کار اینکه که از برنامه گوگل ارت استفاده کنید........... در زیر می تونید فایل تهیه شده رو دانلود و استفاده کنید........... التماس دعا.

 گوگل ارت ،

 

 لینک دانلود l حجم فایل l  3.5 MB  l 

 

  هر گونه کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

 

 





ارسال توسط rahpardaz

 

 casio


  CASIO                                            CASIO -Area


  CASIO fx-4500PA

 

 

 

با سلام........

همین طور که گفته بودم یک فایل آموزشی در خصوص مساحی کردن زمین و فرمول محاسبه اون با استفاده از برنامه نویسی ماشین حساب کاسیو آماده کردم که به شما عزیزان تقدیم می کنم ... اگه کم و کاستی داره اطلاع بدید تا اصلاح بشه.. ............... بدرود.

مساحی ، مساحت ، زمین

 

 

   لینک دانلود l حجم فایل l  3 MB  l 

   هر گونه کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.





تاریخ: جمعه 2 فروردين 1392برچسب:مساحت , هرون , ماشین حساب کاسیو,
ارسال توسط rahpardaz

 casio


  CASIO                                                                   CASIO fx-4500PA 


  CASIO fx-4500PA

 

 

 

4500ps

 

با سلامی دیگر به دوستان .......... و تبریک سال نو

حتما دوستان از ماشین حساب های مهندسی در دوران دانشجویی و یا حتی در حال حاضر در کار باهاش سر و کار دارین و خیلی وقتها با یک سری محاسبات سر و کار دارین که اگه بتونید توسط ماشین حساب فرمول نویسی کنید اونو خیلی راحت و بدون اشتباه به پاسخ مورد نظر می رسید.

 امروز یک فایل آموزشی فارسی توی وب پیدا کردم که جناب مھندس اسد اله جلوداری اون رو تهیه کرده خیلی جالب توضیح داده ...این فایل آموزشی مربوط به مدل 4500pa هستش که معمولا اکثر دانشجویان مهندسین از این ماشین حساب بهره می برند. و ...حالا فعلا این فایل آموزشی رو داشته باشید ......... تا مراحل برنامه نویسی فرمول بدست آوردن مساحت مثلث با فرمول هرون رو براتون در یک مطلب دیگه همراه با تصاویر توضیح میدم ........... امیداوارم گره ای از کار شما دوستان باز کرده باشه .... التماس دعا

 

   لینک دانلود l حجم فایل l  3 MB  l 

   هر گونه کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.





تاریخ: چهار شنبه 1 فروردين 1392برچسب: ماشین حساب CASIO 4500PA,
ارسال توسط rahpardaz

 


                                                    Leica Total Station لایکا TPS1200


  Leica TPS1200 Simulator

 

 

با سلام  ........

 

این هم یک  شبیه ساز پیشرفته نادر دیگه از توتال استیشن TPS1200 برای شما دوستان امیدوارم به کارتون بیاد.

دانلود شبیه ساز توتال  لایکا مدل TPS1200

 

دانلود شبیه ساز TPS1200 لایکا

 

   لینک دانلود l حجم فایل l 19 MB  l

  هر گونه کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.





تاریخ: شنبه 12 اسفند 1391برچسب:دانلود شبیه ساز توتال لایکا مدل TPS1200,
ارسال توسط rahpardaz

 


                                          Leica Total Station لایکا TPS11000


  Leica TPS1100 Simulator

 

 

با سلام خدمت دوستان و مهندسین گرامی ........

ببخشید یک مدت کم کار شده بودیم در فضای مجازی .....نمی خوام بگم به دلیل مشغله کاری چون اگه ما برنامه ریزی درستی در کارهامون داشته باشیم به امورمون می تونیم برسیم .....بگذریم.......

امروز یک شبیه ساز نادر در اینترنت براتون پیدا کردم بازهم تو سایتهای بیگانه..... اصلا تو سایتهای خودمون ندیدم...و باز هم برای اولین بار در وبلاگ تخصصی راهدار قرار داده میشه تا مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیره .... دوست دارم و سعی می کنم مطالب و نرم افزار هایی در وبلاگ قرار میدم جدید باشه حالا اگه بتونه کاربردی باشه که مسلما نتیجه بهتری برای شما دوستان داره ......

دانلود شبیه ساز توتال  لایکا مدل TPS1100

 

دانلود شبیه ساز TPS1100 لایکا

 

   لینک دانلود l حجم فایل l 5 MB  l

  هر گونه کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.





تاریخ: شنبه 12 اسفند 1391برچسب:دانلود شبیه ساز توتال لایکا مدل TPS1100,
ارسال توسط rahpardaz

  


                                   Set up a Total StationGPS


Set up a Total Station

 

 

با سلام .........

توی یک سایت خارجی کلیپ آموزشی در خصوص نحوه استقرار سه پایه دوربین و نصب دوربین روی سه پایه و همچنین سانتراژ اون رو به تصویر کشیده همراه با متن توضیحات که روی تصویر نشون میده و با کیفیت عالی . وظیفه خودم دونستم که در وبلاگ و باشگاه مهندسان ایران قرار بدم تا سایر دوستان و دانشجویان نقشه بردای و مرتبط از این فایل آموزشی استفاده ببرن..... امیدوارم مفید واقع بشه ...... التماس دعا.

لازمه ذکر کنم این فایل آموزشی در هیچ یک از سایتهای ایرانی تا حالا ندیدم..... و برای اولین بار در وبلاگ راهدار قرار داده شده است .

 

دوربین توتال ، نحوه استقرار سه پایه ، تراز کردن دوربین ، سانتراژ دوربین

   

   لینک دانلود l حجم فایل l 14 MB  l

  هر گونه کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

 





ارسال توسط rahpardaz

 

GPS


                                                           Global Mapper v12


Global_mapper 12

 

 نرم افزاری سبک, کم حجم, با نصب راحت و قابلیت های فوق العاده زیاد در کار با داده های توصیفی, تصاویر ماهواره ای, انواع نقشه ها, DEM ها, نقاط GPS و هر نوع اطلاعاتی می باشد.  فرمت های بسیاری را می شناسد  و Convert  های مفیدی دارد و آنالیز و خروجی های بی نظیری را از داده ها ارائه میدهد که در هر نوع پروژه مطالعاتی می تواند نقش تعیین کننده داشته باشد.  Global Mapper را به راحتی در کامپیوتر خود و کنار نرم افزارهای تخصصی تان باز نگهدارید و داده های بی نقصی را از آن گرفته و به نرم افزارهای تخصصی خود وارد نمائید.

 این نرم افزار توسط شرکت Global Mapper طراحی شده است این برنامه قابلیتهای زیادی دارد اما مهترین استفاده ای  که می توان از این برنامه برد.

1- تبدیل فرمتها به همدیگر است ..........تازه فرمتهای جدیدی هم جهت تبدیل به این برنامه اضافه شده.......

منبع سایت : راسخون

 دانلود برنامه global_mapper

  لینک دانلود l حجم فایل l  45.99MB  l

 

  هر گونه کپی برداری فقط با ذکر منبع اخلاقی می باشد.





ارسال توسط rahpardaz

            


Google SketchUp Pro    SketchUp Pro v8.0


Google SketchUp Pro 8

 

 ، نرم افزار SketchUp 8

Google SketchUp Pro نرم افزار قدرتمند همراه با ابزارهای متنوع جهت ساخت، ویرایش و انتشار مدل های 3D می باشد. با استفاده از Google SketchUp می توانید طرح كلی یك خانه، كارخانه، كشتی، سفینه فضایی و دیگر اجسام مورد نظر خود را تهیه كرده و رنگ آمیری نمایید. این برنامه بر خلاف سایر برنامه های 3D نیاز به منابع سیستم کمتری دارد و در کامپیوترهای ضعیف هم قابل اجرا می باشد. با ظاهری ساده و کاربر پسند ارتباط خوبی را با افراد تازه کار ایجاد می کند و مثل همیشه نتیجه یک پروژه موفق از شرکت Google است.

مهمترین قابلیت های Google SketchUp:
- خروجی مدل های 3D به CAD و دیگر فرمت های 3D
- قابلیت وارد کردن DXF ،DWG ،3D
- قرار دادن مدل های خود در گوگل مپ
- توانایی وارد کردن تصاویر
- امکان مدل سازی بسیار سریع
- توانایی تبدیل از 2D به 3D
- امکان تماشای داخل مدل ها
- قرار دادن علامت تجاری بر روی مدل ها
- قابلیت خروجی به صورت تصاویر برداری 2D
- گرفتن خروجی با فرمت های گوناگون مانند TIFF ،JPEG ،PNG و ...

دارای کرک و همچنین برنامه های ......Style Builder 2 ............ و layuot 3 ............

منبع: p30 دانلود

  

   لینک دانلود l حجم فایل l  52.4 MB  l





ارسال توسط rahpardaz

 


                                         147   ، ماده 147 ، GPS


147

 

با سلام ........

سلام خدمت دوستان

امروز مطلبی رو در خصوص راهنمایی های لازم جهت نقشه برداری ماده 147 اداره ثبت و اسناد در وبلاگ ژئواینفو: اطلاعات موضوعی علوم ژئوماتیک خوندم این مطلب توسط مهندس سید قاسم رستمی، عضو هیئت علمی گروه مهندسی نقشه برداري تهیه شده ، ...... واقعا ایشون لطف کردن و تجربه و تخصص شون رو در این زمینه جهت آشنایی سایر نقشه برداران  در این وبلاگ قرار دادن که جا داره از ایشان تشکر کنیم .

   لینک دانلود l حجم فایل l  1 MB  l 

 





ارسال توسط rahpardaz

 


                                         AutoCAD 2012  


AutoCAD 2012   

با سلام خدمت دوستان .....

توی یک وبلاگ فایل آموزشی در خصوص سه بعدی سازی با اتوکد 2012   ارسال کرده بود که خیلی خلاصه مطالب رو  عنوان کرده ... و برای یاد آوری فرمانها مناسبه ... ضمن تشکر از دوستی که این فایل رو تهیه کرده می تونید از لینک زیر این فایل رو دانلود کنید.

سه بعدی سازی با اتوکد ، 3d ، AutoCAD، سه بعدی با AutoCAD

   لینک دانلود l حجم فایل   l  1.6 MB  l 

 

 

منبع : وبلاگ انجمن علمی معماری دانشکده صنعت و معدن

 





ارسال توسط rahpardaz

 


                                        Garmin Mobile PC  GPS


Garmin Mobile PC

 

موقعیت یاب و مسیر یاب (جی پی اس) برای کامپیوتر با Garmin Mobile PC 5.00.70g

جی پی اس ، برنامه مشاهده مسیر جی پی اس در کامپیوتر، موقعیت یاب،gps

 

شرکت گارمین یکی از کمپانی های مطرح دز زمینه تولید انواع محصولات ناوبری است و کیفیت محصولات این شرکت باعث شده طرف قرارداد بسیاری شرکتهای بزرگ نظامی و خودروسازی در بیاید و تقریبا برای تمام شهر های دنیا نیز نقشه دارد .
Garmin Mobile PC 5.00.70g امکانات بسیار زیای دارد که شاید جذاب ترین آن قابلیت مسیریابی یا Routing هست به این معنی که شما می توانید آدرس مقصد را در دستگاه وارد کرده و سیستم خودش بهترین و کوتاه مسیر رو محاسبه کرده و اعلام کند.
این نرم افزار بیشتر برای گرفتن نقشه ها و صوت ها از ماهواره استفاده می شود

 بهتره برای دانلود برنامه و نقشه ایران برای این برنامه و همچنین آموزش تصویری این برنامه به لینک منبع سایت مراجعه کنید....

لینک سایت 

جهت مشاهده مطالب جدید تر به سایت رسمی راهدار مراجعه فرمایید. www.rahdar44.ir





ارسال توسط rahpardaz

 

مقاله ، نقشه برداری ، توتال ،المپیک

The Olympic Games
                                      Everyday Geomatics        



 

استفاده از نقشه برداری در بازیهای المپیک 2012

بازی های المپیک سال 2012، در تابستان و
در لندن، انگلستان برگزار شد. برای اولین بار در تاریخچه بازی های المپیک مدرن، شهر توسط کمیته بین المللی المپیک  انتخاب شده است .پس از سال 1908 و 1948، میزبانی این بازی ها برای سومین بار  در لندن برگزار شد. 

حدودا 11،000 ورزشکار از بیش از 200 کشور جهان در رقابت26 رشته ورزشی مختلف برای به دست آوردن یکی از  300 مدال طلا رقابت می کنند.
بسیاری از وقایع باعث می شد که در تصمیم گیری هیئت داوران در مواردی مثل عبور از خط پایان و یا اندازه گیری فاصله ها دچار خطا شود.
 
 
نقشه بردای ، توتال ، نقشه برداری در المپیک 2012

در اینجا ست که نقشه برداری به کمک هیئت داوران می آید.

ورزشهایی مانند پرش طول، پرتاب وزنه، چکش پرتاب و غیره ... با تعیین فاصله می توان تصمیم گرفت،که در آن رقبایی که
بیشتر پرش و یا دورترین یا طولانی ترین فاصله را انداخته اند برنده مدال طلا هستند. برای سالها، مقامات از نوار برای اندازه گیری تعیین فاصله استفاده می کردند که واضح است این روش نادرست و  وقت گیر است و حتی گاهی برای داوران خطرناک  می باشد . مثل رشته پرتاب نیزه .

امروزه کل ایستگاههای برداشت اطلاعات از زمینهای بازی  متصل به اسکروبرد بزرگ و سیستم های رایانه است که به منظور ارائه نتایج در زمان واقعی به تماشاگران و بینندگان تلویزیون تهیه شده است.

 

یک مقاله که در یک نشریه خارجی درج شده بود .این مقاله رو هیچ جای وبلاگها و سایتهای ایرانی ندیم........ امیداوارم براتون جالب باشه .........ممکنه ترجمه جالبی نشده باشه .. اما در حد توانم سعی کردم خلاصه ش کنم و روان باشه.

   هر گونه کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.





ارسال توسط rahpardaz

 


                                                                                DXF TO KML


DXF TO KML

 با سلام

دوستان با استفاده از این آموزش نحوه تبدیل فایل dxf به kml  که قابل استفاده در گوگل ارت هستش رو میی تونید دانلود کنید لازمه بگم ............  برای تبدیل اون نیاز به برنامه Global_mapper دارید که توی همین وبلاگ هستش می تونید دانلود کنید......این فیلم آموزشی نحوه تبدیل فرمت DXFرو به KML رو نشون میده ...این فایل آموزشی رو خودم تهیه کردم......... امیدوارم مفید واقع بشه ............ التماس دعا

تبدل فایل گوگل به اتوکد ، راهدار، راهپرداز ، راهداری - DXF TO KML

 

 لینک دانلود l حجم فایل l  42.6 MB  l

 

  هر گونه کپی برداری فقط با ذکر منبع اخلاقی می باشد.

 





ارسال توسط rahpardaz

 

راهسازی ، تخلیه بار کامیون، فاصله کوپه در تخلیه مصالح ،


    Road Construction                 


Road Construction

 

 با سلام

حتما در مسیرهایی که دارن راهسازی می کنن دیدین که کوپه های مصالح به ردیف در طول مسیر ریخته شده . این کوپه های مصالحی در برخی نقاط نزدیک به هم هستند و در نقاطی دیگر با رعایت فاصله ای از هم ریخته شدن .امروز می خواهم فرمول ساده و کاربردی اون رو برای شما دوستان در این  مطلب قرار بدم .

  

راهسازی ، تعیین فاصله کوپه تخلیه مصالح در راهسازی ،

   لینک دانلود l حجم فایل l  50 KB  l  

 

  هر گونه کپی برداری فقط با ذکر منبع اخلاقی می باشد.





ارسال توسط rahpardaz

 

نقشه ، نقشه راههای ایران ، دانلود نقشه ایران


    IRAN ROAD MAP                 


IRAN ROAD MAP

 

با سلام ..........

دانلود نقشه راههای ایران فایل پی دی اف PDF با کیفیت بالا و قابلیت بزرگنمایی

   لینک دانلود l حجم فایل l  1.22 MB  l  

 

  هر گونه کپی برداری فقط با ذکر منبع اخلاقی می باشد.





ارسال توسط rahpardaz

 

   GPS


       234- Road of asphalt superstructure Regulation


Road of asphalt superstructure Regulation-234

 

با سلامی دیگر به دوستان

 

نشریه شماره 234 از سری نشریات سازمان مدیریت و برنامه ریزی در رابطه با روسازی راهها در ایران

 تجديد نظر اول سال 1390

 

 

 لینک دانلود l حجم فایل l  2.91 MB  l    

 

 

  هر گونه کپی برداری فقط با ذکر منبع اخلاقی می باشد.





ارسال توسط rahpardaz

   نشریه 83


       83 - Executive type maps of Bridges


Executive type maps of Bridges-83

 

با سلام دیگر به دوستان و همکاران خوبم....

 

نشریه شماره 83 از سری نشریات سازمان مدیریت و برنامه ریزی هستش که در رابطه آبروها یا پلها تا دهانه هشت متر در راهسازی تهیه شده و مشخصات و نقشه جزئیات این آبروها رو ارائه می ده ..البته این نشریه قدیمی هستش و بروز شده اونو من تا حالا ندیدم .. اگه پیدا کردم تو همین وبلاگ میزارم برای دوستان.......

 

نشریه شماره 83- نشریه تیپ پلها

 

 لینک دانلود l حجم فایل l 9.4 MB  l    

 

  هر گونه کپی برداری فقط با ذکر منبع اخلاقی می باشد.





تاریخ: دو شنبه 17 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط rahpardaz

GPS


 

                                             Specification Road


 

Specification Road

با سلام ......

دوستان مشخصات عنوان راهها رو به صورت جدول تهیه شده در اختیار شما عزیزان قرار می دیم..... خلاصه و جمع و جور هستش می تونید از اون راحتتر استفاده کنید............. مطالب جدید برا شما عزیزان بنده رو خرسند می کنه ..

 

  هر گونه کپی برداری فقط با ذکر منبع اخلاقی می باشد.





ارسال توسط rahpardaz

                   


                                           


 

سلام دیگر برای دوستان ..............

تا حالا شده یک نقشه ای رو باز کنید بعد با اینکه تمام فونتها اتوکد رو سیستم دارید باز فونتها تون بهریخته است و نمی تونید از نقشه استفاده کنید.......... اگه از نصب فونتها روی سیستم مطمئن هستید می تونید این برنامه رو امتحان کنید .............. من خودم همچین مشکلی رو داشتم بیش از 500 تا فونت کد نصب کرده بودم اما باز هم نقشه ام بهم ریخته بود این نرم افزار رو که نصب کردم و از برنامه خارج و دوباره وارد شدم مشکلم حل شد. ... بله درسته فونتها و نوشته ها نقشه با این برنامه ایجاد شده بود....... و با نصب قلمهای این نرم افزار مشکل حل شد.... امیداورام گره ای از کار شما دوستان باز بکنه ............

 

 

نام IPT از سه حرف اول «Intelligent Persian Typist» به معنى «نويسنده‌ى هوشمند فارسى» گرفته شده است. بيشتر برنامه‌هاى طراحى نوشتن به زبان فارسى-عربى را پشتيبانى نمى‌كنند،  تعدادى از آنها هم كه به تازگى اين امكان را به برنامه‌هاى خود اضافه كرده‌اند، فقط برروى ويندوزهاى عربى (يا فارسى شده) قابل استفاده هستند. از جمله برنامه‌هايى كه امكان استفاده از زبان‌هاى راست به چپ مانند عربى و فارسى را ندارند مي توان به Director، AutoCad، 3D Studio Max، Freehand و CorelDraw اشاره كرد . با استفاده از اين برنامه مي توانيد در انواع نرم افزارهاي گرافيکي كه در بالا ذكر شد تايپ مستقيم يا غير مستقيم فارسي داشته باشيد. اين برنامه محصول برنا رايانه مي باشد و جزو نرم افزار فارسي ساز پارسا 2001 مي باشد. اين برنامه ظاهرا آزمايشي است ولي هيچ محدوديت زماني يا ساختاري براي شما ايجاد نمي کند. با استفاده از قابليت تايپ هوشمند اين برنامه مي توانيد در برنامه گرافيکي تايپ مستقيم فارسي داشته باشيد. همچنين تاپ سنتر كرك اين برنامه را نيز در اختيار شما قرار داده است .

 

 

 لینک دانلود l حجم فایل l  3.27 MB  l

 

منبع سایت :topcenter

 





ارسال توسط rahpardaz

  


                                          Leica Total Station شارژ لایکا ، سوختن شارژر لایکا ، باطری لایکا


  Leica Total Station Charger

 

با سلام خدمت دوستان ................امروز مطلب جالبی در انجمن ژئو مپیا توضیح داده شد که برای دوستان نقشه بردای که با توتال سر کار دارند.......... مفیده و باید اینو تو دانسته ها شون داشته باشند......... این مطلب در خصوص سوختن شارژر توتالهای لایکاست ................بهتره خودن به لینک زیر مراجعه کنید.......... تا مطلب رو دریابین...... امیداوارم انتشار و لینک این مطلب برای دوستان مفید باشه ......... 

شارژ لایکا ، سوختن شارژر لایکا ، باطری لایکا

 

لینک مطلب: انجمن ژئو مپیا





ارسال توسط rahpardaz

  GPS


        Regulations on geometric design of roads 


Regulations on geometric design of roads

 

با سلام امروز.....

یک نشریه به نام آیین نامه طرح هندسی راهها  که از مهترین نشریات برای طراحی مسیر هستش رو برای دانلود قرار میدیم ................. امیداوارم  مورد استفاده دوستان قرار بگیریه ........ این نشریه به شماره 161هم شناخته میشه ...

 

دانلود نشریه 161، نشریه 161 ، راهپرداز ، راهدار ، راهداری

 

 لینک دانلود l حجم فایل l  5.81 MB  l  

 

 

جهت مشاهده مطالب جدید تر به سایت رسمی راهدار مراجعه فرمایید. www.rahdar44.ir

 

  هر گونه کپی برداری فقط با ذکر منبع اخلاقی می باشد.





ارسال توسط rahpardaz

  


                                   Setting tripod Automatic LevelGPS


Setting tripod Automatic Level

 

 

با سلام خدمت دوستان ............

امروز با یک فیلم آموزشی که برای دوستان دانشجو و محصلین شاخه عمران خالی از لطف نیست اومدیم که اینو برای دانلود قرار میدم این کلیپ تصویری تا جایی اطلاع دارم تو سایتهای کشورمون خیلی کمیابه ............ این کلیپ در خصوص نحوه استقرار سه پایه و تنظیم کردن اون و همچین تراز نمودن دوربین نیوو رو اون هست .......... در نگاه اول خیلی ابتدایی به نظر میرسه اما رعایت نکردن همین نکات باعث میشه یا دوربین رو درست مستقر نکنیم.......... ویا اینکه در تراز نمودن دوربین وقتمون از دست بره ........... و..... در هر صورت امیداوارم مورد توجه دوستان عزیز قرار بگیره ...... التماس دعا.

نحوه تراز کردن دوربین

   

 لینک دانلود l حجم فایل l  3.99 MB  l

 

  هر گونه کپی برداری فقط با ذکر منبع اخلاقی می باشد.

 





ارسال توسط rahpardaz

 


                     learn Civil 3D 2010-2011


                              learn Civil 3D 2010-2011     

 

 با سلامی دیگر خدمت دوستان ......... امروز آموزش های مربوط به نرم افزار سیول تری که توسط دوستان تهیه شده رو در این مطلب جمع کردیم.و در اختیار شما عزیزان قرار میدیم..... امیداوارم راضی کننده باشه.

 

سیویل تری دی

 


1- فایل آموزش Civil 3D 2011 که توسط مهندس فرشید قیصری تهیه شده است .

  

 لینک دانلود l حجم فایل l  14.4 MB  l

 


2-فایل آموزش Civil 3D 2010 که توسط جناب محمد ناظم صفاری تهیه شده است

   

 لینک دانلود l حجم فایل l  7.95 MB  l

 


3-فایل آموزش Civil 3D 2010 که توسط جناب مهندس راستگو تهیه شده است.

  

 لینک دانلود l حجم فایل l  12.82 MB  l

 





ارسال توسط rahpardaz

تعريف حريم راه
به كل اراضي طولي و عرضي كه براي جاده سازي و تعريض و اقدامات راهداري و ايمني بين حد نهائي تا محور راه (آكس راه) در طرفين با رعايت قوانين و مقررات اختصاص مي يابد حريم راه گفته مي شود.
لازم به ذكر است ايجاد هرگونه ديواركشي، ساختمان و تأسيسات تا شعاع 100 متري از انتهاي حريم قانوني راهها برابر ماده 17 قانون اصلاح راهها و راه آهن بدون كسب مجوز از وزارت راه و ترابري ممنوع مي‌باشد.

حریم راه ، حریم قانونی ، حریم آژاد راه - راهداری ، راهدار ، راهپرداز

 

انواع راهها و درجه حريم

1- آزاد راه(حريم 60 متر از آكس به هر طرف )
آزاد راه به راهي اطلاق مي شود كه معبر رفت و برگشت آن كاملاً جدا از هم فاقد تقاطع هاي مسطح بوده و ورود و خروج آن در نقاط معين و محدودي صورت مي گيرد آزاد راه از چهار يا شش يا هشت خط تشكيل شده كه به ترتيب در هر طرف از باند دو يا سه يا چهار خط به جزيره يا مانع وسط آزاد راه منتهي مي گردد.

2- راه اصلي چهار خطه (يا بزرگراه) (حريم 38 متر از آكس به هر طرف )
ساختمان و مشخصات فني اين راه همانند راه اصلي بوده و از تعريض يك راه اصلي بدست مي آيد.

3- راههاي اصلي (حريم 22/5  متر از آكس به هر طرف)
راههاي اصلي درجه 1(عريض)

هر گونه کپی برداری با ذکر منبع اخلاقی می باشد



ادامه مطلب...

ارسال توسط rahpardaz

 


                                                     KML TO DXF


KML TO DXF

 با سلام

حتما براتون پیش اومده که یک کروکی و یا چند ترسیم توی گوگل ارت بکشید حالا بخواید اونو توی اتو کد ببیند........ برای تبدیل اون نیاز به برنامه Global_mapper دارید که توی همین وبلاگ هستش می تونید دانلود کنید......این فیلم آموزشی نحوه تبدیل فرمت KML رو به DXF رو نشون میده ...این فایل آموزشی رو خودم تهیه کردم......... امیدوارم مفید واقع بشه ............ التماس دعا

تبدل فایل گوگل به اتوکد ، راهدار، راهپرداز ، راهداری

 

 لینک دانلود l حجم فایل l  3MB  l

 

  هر گونه کپی برداری فقط با ذکر منبع اخلاقی می باشد.

 

 

 





ارسال توسط rahpardaz

GPS


                                                     Global Mapper 


Global_mapper

 

 نرم افزاری سبک, کم حجم, با نصب راحت و قابلیت های فوق العاده زیاد در کار با داده های توصیفی, تصاویر ماهواره ای, انواع نقشه ها, DEM ها, نقاط GPS و هر نوع اطلاعاتی می باشد.  فرمت های بسیاری را می شناسد  و Convert  های مفیدی دارد و آنالیز و خروجی های بی نظیری را از داده ها ارائه میدهد که در هر نوع پروژه مطالعاتی می تواند نقش تعیین کننده داشته باشد.  Global Mapper را به راحتی در کامپیوتر خود و کنار نرم افزارهای تخصصی تان باز نگهدارید و داده های بی نقصی را از آن گرفته و به نرم افزارهای تخصصی خود وارد نمائید.

 

لینک دانلود



ادامه مطلب...

تاریخ: یک شنبه 9 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط rahpardaz

GPS


 

                                                             GoogleEarth 


Google Earth Portable

 

دانلود گوگل ارت فارسی نسخه قابل حمل و بدون نیاز به نصب با منوهای کامل جهت اندازه گیری ........................

 

 

 لینک دانلود l حجم فایل l  20.50 MB  l

 

  هر گونه کپی برداری فقط با ذکر منبع اخلاقی می باشد.

 

 





ارسال توسط rahpardaz

 

با سلام

زمانی که می خواستم دوربین بگیرم در مورد دوربینها خیلی تحقیق کردم 
نتیجه این شد که توی دوربینها اول لایکا دوم نیکون و در رده های بعد تریمبل ، پنتکس ، سوکیا و در این اواخر هم ژئو مکس به بازار اومده بود که گفته میشد توسط کارخانه لایکا ساپورت میشه 
در دوربینهای چینی سندینگ منوهاش مثل لایکا می مونه اما توصیه نمی کنم بخرید برای اینکه تجربه یکی از دوستان این بود که در هوای گرم ظهر تابستان که باهاش کار می کنی اطلاعات دقیقی بهت نمیده و در روال کار دچار مشکله.

مورد دیگه ای که برای خرید دوربین ها باید مد نظر داشته باشی این هستش ......

 



ادامه مطلب...

ارسال توسط rahpardaz

  


                                          Leica Total StationGPS


  2.2 Leica Survey Office

 

این نرم افزار برای تبادل اطلاعات بین دوربین و کامپیوتر می باشد و این خود مستلزم این می باشد که شما پس از نصب نرم افزار بتونید ارتباط بین دوربین و کامپیوتر رو برقرار کنید که این خود نیازمند درایورهای نصب این دوربین می باشد.

لازمه بگم این نرم افزار با توتال های جدید سری TS ارتباط بر قرار نمی کنه اما میشه اطلاعات اونو مثل idx رو تبدیل به text کرد و از اون در سایر ویرایشهای اطلاعات استفاده نمود.

 

 

 

 لینک دانلود l حجم فایل l  10.75 MB  l

 

 

  هر گونه کپی برداری فقط با ذکر منبع اخلاقی می باشد.

 





ارسال توسط rahpardaz

 

 کلیپی از تکنولوژی  ماشین آلات راهداری آلمان 

 

 

 

 

  

 

 لینک دانلود l حجم فایل l  6.54  MB  l

 

 

   هر گونه کپی برداری فقط با ذکر منبع اخلاقی می باشد.





ارسال توسط rahpardaz

 


                                          Leica Total Station GPS


 

LEICA FlexOffice

توسط این نرم افزار می توان داده ها را از توتال استیشن لایکا گرفت و آنالیز نمود و یا داده ای را به دوربین ارسال کرد . این نرم افزار برای تمامی دوربین لایکا سری LEICA FlexOffice  کاربرد دارد.

 

 لینک دانلود l حجم فایل l  41 MB  l

 

 

  هر گونه کپی برداری فقط با ذکر منبع اخلاقی می باشد.





ارسال توسط rahpardaz

 


                                                                                        GPS  GPS


 

 

روش محاسبه مساحت با جی پی اس دستی گارمین (در محل)

با سلام خدمت دوستان ...........

حتما مواقعی لازم شده که بخواین در خود محل مقدار مساحت زمینی رو که با جی پی اس می زنین رو ببینین ...................برای دیدن مساحت به روش زیر عمل کنید................... دوستان با تجربه اگه کم کاستی داره تکمیل بفرمایند........

 

 
 

 هر گونه کپی برداری فقط با ذکر منبع اخلاقی می باشد.



ادامه مطلب...

ارسال توسط rahpardaz

 


             Leica Prism dimensions


 

  Leica Prism dimensions

 

 

فایل پی دی اف ابعاد عنوان منشورهای لایکا

 

 

 

  لینک دانلود

 

 

 هر گونه کپی برداری فقط با ذکر منبع اخلاقی می باشد.

 





تاریخ: پنج شنبه 6 مهر 1391برچسب:Leica Prism dimensions,
ارسال توسط rahpardaz

                                                                                        GPS  GPS


 

 

 

دانلود نقشه راههای ایران برای جی پی اس های دستی گارمین

 

با سلام خدمت دوستان ..........

با توجه به اینکه نقشه راههای ایران جهت جی پی اس های دستی در اینترنت محدوده.. .............. امروز لینک دانلود اون رو تو وبلاگ قرار میدیم امیدوارم مفید واقع بشه ........ خیرشو ببینید.............. التماس دعا

لینک دانلود نقشه راههای ایران جهت جی پی اس های دستی گارمین

پسوندimg ........حجم فایل 5.5MB

هر گونه کپی برداری فقط با ذکر منبع اخلاقی می باشد.





ارسال توسط rahpardaz

 


                         Leica  &  Nikon


  Compare Leica and Nikon

 

  با سلام خدمت دوستان:

 

  چند وقت پیش مطلبی رو تو وبلاگ دوستمان مهندس امید راک خوندم که خود ایشون تهیه کرده بود. یک مقایسه در خصوص دو دوربین لایکا و نیکون ، با توجه به اینکه دوستمون با هر دو این دوربینها کار کرده بود تجربیاتی رو کسب کرده بودند رو لطف کردن و تو وبلاگ شون قرار دادند............... جالبه ........... جا داره از ایشان تشکر کنیم و از ایشان بخوایم که  قسمتهای بعدی مقایسه رو ادامه بدن ..........توضیحاتمهندس امید راک به این صورت هستش .

 مقدمه :

   این پست در مورد تفاوت های موجود بین توتال استیشن نیکن مدل ان پی ال 522 و لایکا مدل تی اس 02 که در بین نقشه برداران عمومیت بیشتری داره هستش البته با این شرایط که هیچ کدامشون لیزری نیستند

   اول کمی در مورد این دو دوربین توضیح میدم...البته به صورت خلاصه

   لایکا فاقد صفحه کلید عددی و حروفی می باشد و کمی وارد کردن عدد یا حروف سخته مخصوصا برای تازه کارها ولی نیکن داره صفحه کلید می باشد که سرعت رو چند برابر میکنه و کار رو برای اپراتور راحت میکنه  هردوی دوربین ها دارای منو ای ساده می باشن که بعضی ها میگن لایکا منو ای پیچیده داره و بلعکس  ولی به نظر من منوی نیکن حرفه ای تره...و لایکا منو ای ساده داره...البته کار با هردوشون راحتهبه  قسمت شاقولی که بریم...میبینیم که لایکا برتری خاصی داره که نیکن واقعا هیچ حرفی برای گفتن نداره به خاطر اینکه لایکا شاقول لیزری داره و نیکن چشمی داره...و این باعث کندی در سانتراژ کردن میشه  تو قسمت تراز بحث فرق میکنه...لایکا سریعا تراز میشه ولی سریعا هم از تراز خارج میشه ولی نیکن اینجوری نیست

  خوب میریم سر اصل مطلب

 

نیکن و لایکا

 

  

قسمت اول : برداشت :

 فرق اساسی این دو که بیشتر نقشه بردارها میدونند و سر زبان ها هست...بالا بودن سرعت ثبت اطلاعات لایکا نسبت به نیکن تو قسمت برداشت می باشد

 ولی این مورد همیشه ملاک نیست و همیشه نمیتونه باعث سرعت بالا بشه...و موارد دیگری تو برداشت هست که میتونه سرعت رو بالا ببره...البته در شرایط خاص اگه فقط کار برداشت توپوگرافی  باشه و نیاز به عوض کردن کد نباشه درسته سرعت لایکا بالاست(البته نه خیلی بالا و بستگی به سرعت اپراتور هم داره)...ولی اگه بحث مثلا در مورد کاداستر شهری باشه  نیکن برتری داره نیکن قابلیت کوئیک کد داره که لایکا نداره...با کوئیک کد میشه تا 10 تا کد رو براش خوند یا بهش معرفی کرد...هر 10 تا کد قابلیت ادیت دارن و میشه تغییرشون داد...بسته به سلیقه اپراتور داره با این روش کدها از شماره 0 تا 9 مرتب میشن...و دیگه لازم نیست دکمه میژر دو را بزنید و بعد کد را تغییر بدید و بعد ثبت کنید...فققط شماره مربوط به همون کد رو میزنید و سریعا ثبت میکنه این روش و یا بهتر بگم این قابلیت نیکن برتری خاصی نسبت به لایکا داره که به نظر من میتونه سرعت شما رو در زمان کار بالا ببره

 البته باید با هردوشون کار کنید تا بتونید این قضیه رو کاملا درک کنید

 پایان قسمت اول

   منبع : سایت یک نقشه بردار

  

 





تاریخ: پنج شنبه 6 مهر 1391برچسب:مقایسه دوربین لایکا با نیکون,
ارسال توسط rahpardaz

 


                                          Leica GPS 1200


  Leica GPS 1200

 

دانلود شبیه ساز جی پی اس لایکا   Leica GPS 1200

 

 

 

  لینک دانلود

 

 

 هر گونه کپی برداری فقط با ذکر منبع اخلاقی می باشد.





ارسال توسط rahpardaz

 


                                          Leica Total Station


  Leica Builder Simulator

دانلود نوعی دیگر از شبیه ساز توتال استیشن لایکا که بیشتر در ساختمان سازی استفاده میشه .

آسان بویژه برای کار سایت ساخته شده است. سریع، زاویه قابل اعتماد و اندازه گیری از راه دور است. رباتیک مجموع ایستگاه با به رسمیت شناختن هدف اتوماتیک و عملکرد ردیابی بسیار عالی. روال ساده برای تمام کارهای موقعیت ساختمان و ساخت و ساز است.

  

 

 

  لینک دانلود

 

 هر گونه کپی برداری فقط با ذکر منبع اخلاقی می باشد.





ارسال توسط rahpardaz

 


                                            Nikon Total Station GPS


          Nikon DTM-522 Simulator

 

دوربین های نیکون از سری دستگاهایی هستند که توانسته اند جای خود را در میان کاربران توتال استیشن تثبیت نمایند دقت این دستگاهها بسیار بالا بوده و بیشتر برای کارهای دقیق کاربرد دارد و در دسته بندی آن میتوان این دستگاهها را جزو دوربین های Advance دسته بندی کرد .  نرم افزاری که در بانک نرم افزار ایران سیتی قرار دادیم شبیه ساز مدل  DTM-522  این برند میباشد که شباهت زیادی با دوربین های تریمبل دارند و یک نرم افزار کاملا مفید جهت آموزش میباشند .

 

لینک دانلود





تاریخ: سه شنبه 4 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط rahpardaz

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
شرکتهای ژئو ماتیک
  • تریمبل..........  (Trimble)

  • سوکیا............  (SOKKIA)

  • پینتاکس........  (pantex)

  • لایکا ............ leica

  • نیکون ...........  (Nikon)

  • تاپکن...........  (topcon)

  • ژئومکس.........  (geomax)


  • .........تجهیزات چینی..........

  • روید.............  (Ruide)

  • CHC...........  (chc)

  • سندینگ........  (sanding)

  • فویف...........  (FOIF)

  • south...........  (South)

  • نمایندگی های ایران
  • لایکا ............ leica

  • پینتاکس........  (pantex)

  • تریمبل..........  (Trimble)

  • سوکیا............  (SOKKIA)

  • فویف...........  (FOIF)

  • south...........  (South)

  • سندینگ........  (sanding)

  • CHC...........  (chc)

  • پیوندهای سبزوار
    پیوندهای دوستان